Mentés a bevásárlólistára
Új bevásárlólista létrehozása

adidas Originals

1642 termékek

 

Az adidas márka szinte egyet jelent a sportcipőkkel. Ez nem meglepő, hiszen a német gyártó már majdnem egy évszázada látja el a piacot kiváló minőségű cipőkkel, amelyek nagyszerű fazonjaikról híresek. Bár eredetileg a sportolókat és a katonaságot szolgálták ki, az adidas cipő hamarosan a társadalom minden rétegében, többek között a politikusok és hírességek körében is népszerű lett. Nyugodtan mondhatjuk, hogy az adidas pont olyan ismert, mint a Coca-Cola. A cég története nagyjából lefedi a sportcipők történetét is. Ahogy teltek az évtizedek, úgy lépte át a cég a sport határait, és mára a divatvilág megkerülhetetlen szereplőjévé vált.


adidas – a sportolók lábbelije


Amikor Adolf Dassler elkészítette első cipőit egy katonai sátor ponyvájából és üzemanyagtartályok tömítéséből, akkor még csak bajor diákoknak szánta őket. Nem sokkal ezután Adi úgy döntött, hogy a legfejlettebb technológiájú sportcipőket és -ruházatokat fogja gyártani. 1924-ben felkérte testvérét, hogy csatlakozzon a vállalkozáshoz. Mivel az ötlet Adolfé volt, így mikor később kitalálták a márkanevet, akkor az ő (kicsinyítőképzős) kereszt- és családnevét vették alapul. Ugorjunk előre 2020-ba, ahol azt látjuk, hogy a cég piaci pozíciója megingathatatlan. 1934 óta az adidas cipőit több olimpiai sportoló is viselte (az említett évben német és amerikai sportolók is Dassler termékekben léptek pályára). Bár a háborút követően – 1948-ban – a vállalkozás két független szervezetre oszlott (adidas és Puma), a márka egyre népszerűbbé vált, mivel a sportolók minden egyes nap hordták az új modelleket. Mind a profik, mind az amatőrök szívesen viselik az adidas cipőit, ami a márka sokoldalúságának legmeggyőzőbb bizonyítéka.


adidas cipők – a stadionoktól a popkultúráig


Mindenki a Dassler cipőkről beszélt 1936-ban, amikor egy fekete atléta, Jesse Owens, ilyen cipőt viselve négy aranyérmet is nyert a berlini olimpiai játékokon, ezzel rendkívüli módon feldühítve Hitlert. Az 1980-as években más szemmel néztek ugyan az adidasra, de továbbra is pozitív hírnévnek örvendett. A Run-DMC hiphopegyüttes egyik kislemeze is a márkát népszerűsítette. Mint az tisztán látható, az adidas cipők és sportcipők szerepe változott az évek során. Manapság számtalan sportág képviselői hordják őket, valamit azok is, akik kedvelik a divatos és kényelmes lábbeliket. És nem csak a lábbeliket – óriási választékban kaphatók ruházati cikkek is. Áruházunkban megtalálod az adidas sportruházati cikkeit, és ami a legfontosabb, az ikonikus adidas Originals cipőmodelleket is. Nézd meg a legnépszerűbb kollekciókat – az adidas ZX Fluxot, az adidas Superstart, az adidas NMD-t és az adidas Gazelle-t!!


Egyedi logó – a védjegy


Kijelenthetjük, hogy az adidas márka hallatán mindnyájan az ötletes logójára asszociálunk. Az adidas termékek jellegzetességévé váló három csík azonban összetett jelentéssel bír. A háromleveles logó 1972-ben jött létre, és az olimpiai játékok szellemiségét szimbolizálja. Nemcsak a versenyzésre utal, hanem a három kontinens egységére is (az amerikai kontinensek, Afrika és Európa, valamint Ázsia). Ami a csíkokat illeti, van még egy oka, amiért három van belőlük. Eredetileg a gyártás során három bőrszíjat erősítettek a cipők oldalára, hogy strapabíróbbá tegyék őket. Természetesen a technológia fejlődésével ez a módszer kiment a gyakorlatból, de a három csík ettől függetlenül a márka ikonjává vált. Fontos megjegyezni, hogy a csíkokat minden adidas terméken megtaláljuk, de a három levelet csak az adidas Originals használja.

 

Áruházunkban megtalálhatod még a következőket: adidas női cipők és ruhák | adidas férficipők és -ruhák | adidas gyermekcipők

Szűrés
Márka
Nem
Méret
+ Expand- Rejtsd el
Ár
Kollekció
+ Expand- Rejtsd el
Típus
Pulóver típus
1
z
42

Törődünk az Ön adataival

Ez az oldal cookie-fájlokat használ a szolgáltatások nyújtásához Cookies Usage Policy. Meghatározhatja a cookie-fájlok tárolásának vagy hozzáférésének feltételeit a webböngészőjében.

Bezárás
pixel