Blog

                    Sneaker Blog
A Timberland története, azaz egy nagy siker kezdete

A Timberland története, azaz egy nagy siker kezdete

11/04/2019

A XX. század elején járunk. A bostoni kis gyárak egyikében Nathan Swartz - ma a Timberland márka alapítójaként ismert figura - elkezd dolgozni. Nathan Swartz először gyakornoki állásra jelentkezik, elhelyezkedik, majd fokozatosan emelkedik a karrier-létrán és így megismerkedhet az Abington Shoe Company sajátosságaival és termelési képességével. 1952-ben megvásárolja a vállalat részvényeinek felét. Úgy hangzik, mint valamilyen amerikai sorozat kezdete? Semmi ilyesmi. Ez a világ egyik legbefolyásosabb márkájának kalandjának kezdete, nevezetesen a Timberlandé. Menjünk vissza az időben több évtizedet, és nézzük meg mivel kezdődött az egész.

A rongyoktól a milliókig – a rendes tanítvány sikereiről

 



Nathan Swartz hihetetlenül elhatározott volt, hogy cselekedjen. Ennek a legjobb bizonyítéka az, hogy 1955-ben úgy döntött, hogy teljesen átveszi a vállalatot, amit a gyárban eltöltött évek során szerzett tudás, tapasztalatok és készségek tettek számára lehetővé. Ugyanebben az évben a fiai is csatlakoztak hozzá. A kitűnő cipész és üzletember, aminek Nathan Swartz kétségtelenül nevezhető volt, nem pihent a babérjain. Munkájának első eredménye a vízálló lábbeli volt, amely jól működött nehéz időjárási körülmények között. Mindez a felső talpba történő beágyazásának innovatív technológiájának volt köszönhető, amely egy későbbi szakaszban a varrási folyamat alá esik. Ennek az ötletnek a megszületése óta egészen a késztermék piacradobásáig nyolc év telt el, ezért látta meg a világ a vízálló Timberland cipőt 1973-ban. A Timberland nevű első vízálló csizma nagyon sikeres volt. A "Lumberjack" (Favágó) két jellemzője, nevezetesen a kényelem, és a nedvesség elleni hatékony védelem miatt a cipő viselése az év bármelyik szakaszában lehetséges. A gyártott cipők kiváló minősége és a Swartz család üzleti értelme miatt a gyár fejlődése jó irányba haladt.

 


A jó ötletek folytatása, azaz hogyan maradt nyeregben a Timberland

 

A vízálló Timberland sikere után a több elérésére való étvágy nem csökkent. 1978-ban a cég nevét The Timberland Companyvá változtatta. Ugyanebben az évben megjelentek a piacon az első varrott mokaszinok, amelyek a hétköznapi, alkalmi stílus minden szerelmese számára sikeresek lettek. Nem sokkal később, illetve 1979-ben a vállalat kiadta az első hajós cipőjét. Ebben az esetben a legjobb bőrt és egy 360 fokos kötésrendszert használtak. Ennek a modellnek a kézzel varrott kialakítása a lábbeli tartósságát, kényelmét és a viselő lábának egyedi illeszkedését is befolyásolta. A Sárga Cipőhöz hasonlóan a hajóra tervezett modellek nagy sikert arattak és a mai napig élvezhetik az ügyfelek együttérzését. A Timberland márka történetének fontos pillanata az 1980-as évek, mert akkoriban a márka nemzetközi piacokra való kiterjesztése kezdődött, Olaszországtól kezdve. 1986-ban Nathan fia, Sidney Swartz lett a vállalat kizárólagos tulajdonosa. Ez a változás nem befolyásolta a vállalat működését, a vállalat alkotói még mindig mindenkit megleptek. Az 1990-es években a piacon megjelentek a női és gyermekruhák, amik megnövelték a márka viselőinek számát. Nem sokkal később a Timberland a rajongóit exkluzív bőrkabátokkal és kiegészítőkkel lepte meg, amin kívül a New York-i tőzsdére is lépett a TBL szimbólummal.

 

 

Jó PR, vagy a Timberland márka pro-ökológiai politikája

 

A vállalat jótékonysága és pro-ökológiai hozzáállása egy másik olyan tényező, amely pozitívan befolyásolta képét. A lábbelik gyártásához az újrahasznosított és az ökológiai gazdálkodásból származó anyagokat használták (és még mindig használják!). A Timberland márka volt az első, aki együttműködött az autógumik újrahasznosításával foglalkozó Green Rubber céggel. Az ügyfelek szempontjából szintén nagyon fontos volt a Swartz cég aktív részvétele a jótékonysági tevékenységeken, mint pl. az ebből a célból előállított ingek és cipők értékesítéséből származó jövedelem átadása Darfur lakosainak. Egy másik érdekes kezdeményezés, amely 1992-ben született, a Path of Service - a vállalat stratégiájába felvett szociális program ötlete. E projekt keretében a munkavállalók évente 16 teljes munkaidős órát fordíthatnak a szociális munkára.

 

 

Kéz a kézben a divat világával

 


 

A zeneipar és mindenekelőtt a hip-hop életstílus kétségtelenül hozzájárult a Timberland márka megjelenéséhez, ami befolyásolta a tendek megjelenését a mainstreamben is. Ennek a cipőnek a szerelmesei még Timbs-nek is nevezték őket. 2002-ben a Timbs tűsarkúk jelentek meg a piacon, melyeket a " Szex és New York " sorozatból ismert Manolo Bahnik viselt. Ez a modell nagyon népszerű volt a film- és zenevilág legnagyobb csillagai között. Erre a legjobb bizonyíték a Beyonce teljesítménye a Bonni & Clyde videójában, vagy Jennifer Lopez "Jenny from the block" zeneszáma. A Timberland márka hű marad az eredeti elveihez, melynek köszönhetően továbbra is élvezhetjük a legmagasabb minőséget és a kivételes megbízhatósággal jellemezhető cipőket. Biztosan mondhatjuk, hogy Timbsek nem csak egy divatelem. Ők önmagukban is divat.