Sneakerblog
A SneakerStudio által készített streetwear márkák rangsorolása: A Nike nem ad esélyt a versenytársaknak!
Hozzáadva
2020-08-25
A városi utcáknak, ahol a streetwear ruházat stílusa formálódik, megvan a saját dinamikájuk – ha nem tudsz lépést tartani, kimaradsz a játékból. A tömeg ízlése gyorsan megváltozik, éppúgy, mint a trendek és akár a márkákhoz való ragaszkodás. Kíváncsi vagy, hogy melyik márka továbbra is jár az élen Magyarországon, és mely már régóta kiesett a játékból? Nézd meg a streetwear márkák rangsorolását!
A három legjobb: Nike a peloton élvonalában
A Nike a magyar piacon a márkák között vitathatatlanul vezető – a Google-ben végzett keresések átlagos száma 1 510 700. Ugyanakkor nagy különbség van a dobogón az első és a második hely között, mivel a Vans 1038 010 keresést eredményezett. A német óriás Adidas a harmadik helyen van, 766,67 kereséssel havonta a Google-ben, amely ugyanakkor valamivel több, mint a piaci részesedés 20% -a.
A magyar street stílus rajongókóit nem győzték meg olyan márkák, mint például a Dr. Martens (havi 25,1 keresés eredményeként az utolsó helyre kerül) vagy Birkenstock (havi 33,07 keresés eredményeként a rangsor utolsó előtti helyén van). Hasonló a helyzet a Sneakerstudio belső keresőmotorjában: ez a két márka az utolsó és az utolsó előtti helyen van. A Reebok márka alacsony pozíciója a rangsorban kissé meglepő lehet – csak a hetedik (Havi 56,18 keresés a Google-ben). A szigorú vezetőkön kívül vannak más népszerű márkák is, például: Converse (4,89%-os piaci részesedés) és Reebok (1,48%-os piaci részesedés).
A világ legnépszerűbb streetwear márkái
Népszerűsége szempontjából a Nike márka első helyen áll a nemzetközi piacon. A vizsgált országok esetében a legnagyobb majdnem 50%-os piaci részesedéssel a Nike rendelkezik Szlovákiában, és ebben az országban él a legnagyobb népszerűséggel, mivel egyetlen más országban sem élvezi ez a márka a teljes piac ilyen nagy részét. Egy ilyen jó eredmény nem csökken jelentősen Németországban, ahol a piaci részesedés nem más mint 42,50%, Franciaországban pedig 41,95%.
Az Adidas a legtöbb országban a második helyen áll, például Franciaországban, Lengyelországban és Ukrajnában. Az Adidas különösen Lengyelországban kiemelkedik (29,03%-os piaci részesedés) és Romániában (27,93%). Nagy-Britanniában és Magyarországon az Adidas csak a harmadik helyen áll. A Vans a világ harmadik legnépszerűbb streetwear márkája. A második helyen szerepel olyan országokban, mint Nagy-Britannia (12 900 820 Google keresés havonta) és Magyarországon (1 038 010 Google keresés havonta). Ezzel szemben Németországban, Lengyelországban, Franciaországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Oroszországban a harmadik helyet foglalja el piaci részesedése alapján. Ugyanez igaz Ukrajnában és Romániában. A Vans piaci részesedése a legnagyobb a Magyarországon (27,37%), Nagy-Britanniában (23,61%) és a Cseh Köztársaságban (23,48%).
Melyik márkák foglalták el az utolsó pozíciókat? Az alábbi infografikát tekintve azonnal nyilvánvaló, hogy Asics, Birkenstock vagy Dr. Martens nem túl népszerűek a rajongók körében.
A három legjobb: Nike a peloton élvonalában

A Nike a magyar piacon a márkák között vitathatatlanul vezető – a Google-ben végzett keresések átlagos száma 1 510 700. Ugyanakkor nagy különbség van a dobogón az első és a második hely között, mivel a Vans 1038 010 keresést eredményezett. A német óriás Adidas a harmadik helyen van, 766,67 kereséssel havonta a Google-ben, amely ugyanakkor valamivel több, mint a piaci részesedés 20% -a.
Milyen márkák lemaradtak?
A magyar street stílus rajongókóit nem győzték meg olyan márkák, mint például a Dr. Martens (havi 25,1 keresés eredményeként az utolsó helyre kerül) vagy Birkenstock (havi 33,07 keresés eredményeként a rangsor utolsó előtti helyén van). Hasonló a helyzet a Sneakerstudio belső keresőmotorjában: ez a két márka az utolsó és az utolsó előtti helyen van. A Reebok márka alacsony pozíciója a rangsorban kissé meglepő lehet – csak a hetedik (Havi 56,18 keresés a Google-ben). A szigorú vezetőkön kívül vannak más népszerű márkák is, például: Converse (4,89%-os piaci részesedés) és Reebok (1,48%-os piaci részesedés).
A világ legnépszerűbb streetwear márkái

Népszerűsége szempontjából a Nike márka első helyen áll a nemzetközi piacon. A vizsgált országok esetében a legnagyobb majdnem 50%-os piaci részesedéssel a Nike rendelkezik Szlovákiában, és ebben az országban él a legnagyobb népszerűséggel, mivel egyetlen más országban sem élvezi ez a márka a teljes piac ilyen nagy részét. Egy ilyen jó eredmény nem csökken jelentősen Németországban, ahol a piaci részesedés nem más mint 42,50%, Franciaországban pedig 41,95%.
Az Adidas a legtöbb országban a második helyen áll, például Franciaországban, Lengyelországban és Ukrajnában. Az Adidas különösen Lengyelországban kiemelkedik (29,03%-os piaci részesedés) és Romániában (27,93%). Nagy-Britanniában és Magyarországon az Adidas csak a harmadik helyen áll. A Vans a világ harmadik legnépszerűbb streetwear márkája. A második helyen szerepel olyan országokban, mint Nagy-Britannia (12 900 820 Google keresés havonta) és Magyarországon (1 038 010 Google keresés havonta). Ezzel szemben Németországban, Lengyelországban, Franciaországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Oroszországban a harmadik helyet foglalja el piaci részesedése alapján. Ugyanez igaz Ukrajnában és Romániában. A Vans piaci részesedése a legnagyobb a Magyarországon (27,37%), Nagy-Britanniában (23,61%) és a Cseh Köztársaságban (23,48%).
Melyik márkák foglalták el az utolsó pozíciókat? Az alábbi infografikát tekintve azonnal nyilvánvaló, hogy Asics, Birkenstock vagy Dr. Martens nem túl népszerűek a rajongók körében.