Mentés a bevásárlólistára
Új bevásárlólista létrehozása
Sneakerblog

A New Balance márka története. Hogy is kezdődött?

Hozzáadva
2020-06-28
New Balance sportcipőit manapság már az egész világon ismerik. Hírnevét egyrészt annak köszönheti, hogy kiváló sportcipő, másrészt gyakran vonzó kiegészítőként jelenik meg a világsztárok ruhatárában. Nem mindenki tudja, hogy mielőtt a New Balance modellek Steve Jobs kedvenc cipőivé váltak. Egyszerűen az volt a feladatuk, hogy kényelmes viseletet biztosítsanak a gyári munkásoknak. Milyen más érdekességek kapcsolódnak a fenomenális márka létrehozásához és fejlődéséhez? Tudj meg többet!

Mi volt előbb...

A tyúk vagy a tojás? A kérdésre a New Balance esetében nyilvánvaló a válasz – természetesen a tyúk. A tojással kapcsolatban nincsenek információink, de tyúkok nélkül valószínűleg nem létezne ma a márka. De még ha létezne is, akkor mindent teljesen más néven ismernénk. Hogy miért? A legenda szerint a New Balance alapítója, William J. Riley az udvarában lévő tyúkok viselkedésének hatására keresztelte el a márkát. Pontosan megfigyelte, hogy a röpképtelen madarak miként tartják fenn az egyensúlyukat. A tyúkok lábait figyelve találta ki és hozta létre azt a talpbetétet, ami három ponton támaszta meg a lábat.

Így született az "új egyensúly" fogalma. William J. Riley 1906-ban alapította meg a cégét Bostonban, és megkezdte a szabadalmaztatott talpbetétei gyártását. A talpbetétek jelentősen megkönnyítették a gyári munkások életét. Mivel egész nap kénytelenek voltak kényelmetlen cipőben dolgozni, a New Balance talpbetét gyökeresen megváltoztatta az életüket. Riley ezt a vállalkozást ebben a formában még további... 30 évig vezette!

Ideje kipróbálni valami újat

Az első New Balance cipő csak 1938-ban látott napvilágot, de érdemes volt várni! A modell, amely a márka bostoni gyárában készült, egészen más volt, mint egy hétköznapi cipő. Fekete kenguru bőrből készült profi futócipő volt. Első felhasználóik a bostoni Brown Bag Harriers sportklub tagjai voltak. Riley meg volt győződve arról, hogy a modell abszolút megbízható, ezért garantált visszatérítést ajánlott minden olyan vásárlónak, aki elégedetlen volt a cipővel. Az elkövetkező három évben a vállalat már baseball játékosokat, bokszolókat és teniszezőket is ellátott cipőkkel. A márka tervezői folyamatosan továbbfejlesztették a technológiákat, amelyek a futást még könnyebbé és kényelmesebbé teszik.


Forradalom

Lehet, hogy William J. Riley volt a márka alapítója és az ő nevéhez fűződik az első nagy ötlet, de nem ő az, akinek a New Balance a mai piaci pozícióját köszönheti. A márka valójában csak az első tulajdonos halála után, azaz 1956-ban vált széles körben ismertté. Az új vezetőség ettől az évtől kezdve a tudományos kutatásokra összpontosított, amik eredményeként forradalmasítani akarták a futást. Ezen erőfeszítések első gyümölcse a Trackster modell volt, amely 1960-ban készült el. Példátlan könnyedség és... dupla számozás jellemezte. Ennél a modellnél jelent meg az hogy, a lábméret szempontjáből a cipőket nem csak a hosszúság, hanem a láb szélessége szerint is különböző méretben gyártották.

Terjeszkedés

A Trackster nagyon megtetszett egy Jim Davis nevű üzletembernek, aki 1972-ben megvásárolta a New Balance-t és elkezdte a tömegtermelést. Első sikere az volt, amikor az M320 modell elnyerte a Runner's World magazin „Legjobb futócipő” címét. Érdemes megjegyezni, hogy ez volt a márka első olyan cipője is, amelyen megjelent a bostoni gyártó logójaként a híres N betű.

Nem tartott sokáig, amíg az eredetileg rekord alacsony New Balance lábbeli árak drasztikusan megugrottak. A rekordokra visszatérve - Lou Whittaker hegymászó 1982-ben az új H710 New Balance cipőben mászta meg az Everestet, és ezzel kiváló reklámot biztosított a márka számára.

A New Balance ma

Nehéz elhinni, hogy a bostoni márka csak a közelmúltban lett népszerű Lengyelországban. A századfordulón már nagyon kedvező helyzetben volt az amerikai piacon, és 2005-ben az eladott cipők mennyisége alapján a második helyen szerepelt az Egyesült Államokban. Sikere mögött egyebek mellett az a tény rejlik, hogy annak ellenére, hogy más cégek a termelésüket tömegesen helyezik át a Távol-Keletre, a New Balance kínálatának jelentős részét továbbra is az Egyesült Államokban gyártja. Jelenleg ez az összes termékük körülbelül 25%-át jelenti az amerikai piacon. Ebből kifolyólag nyilvánvalóan drágábbak, mint a Kínában vagy akár az Angliában gyártott modellek.

Paradox módon a New Balance "Endorsed by Noone" politikája óriási népszerűséget biztosított. Ez azt jelenti, hogy a márka sokáig nem használt híres neveket a termékek reklámozásához. Ezért az ügyfelek kizárólag a minőségük miatt választották őket. De ez nem jelentette azt, hogy nem viselték őket hírességek! Steve Jobs, az Apple alapítója volt a New Balance leghűségesebb rajongója. Ez azt sugallta a fogyasztóknak, hogy a híres személyiségek akkor is a bostoni márka modelljeit választják, ha ezért senki nem fizet nekik. Biztos jó okuk van rá, nem igaz? Végül azonban a New Balance vezetése feladta a "Endorsed by Noone" politikát, és úgy döntöttek, hogy együttműködnek bizonyos hírességekkel.

Megtetszett a New Balance története? Nem csoda – a márka sok éves tapasztalata növeli a hitelességét. Ezért élvez ilyen elismerést manapság a világ minden táján. Ha Te is arról álmodsz, hogy valamelyik ikonikus modell a ruhásszekrényedben landoljon, akkor érdemes megnézned a SneakerStudio kínálatát!

Törődünk az Ön adataival

Ez az oldal cookie-fájlokat használ a szolgáltatások nyújtásához Cookies Usage Policy. Meghatározhatja a cookie-fájlok tárolásának vagy hozzáférésének feltételeit a webböngészőjében.

Bezárás
pixel