A Fjällräven márka története
A Fjällräven márkanevet egy megbízható és kompromisszumot nem ismerő skandináv márka, az Åke Nordin létrehozójának kezdeményezésére alapították meg. Åke tizenéves kaland- és természetszerető cserkészként alkotta meg az első funkcionális projektjét - egy innovatív fakerettel ellátott hátizsákot.
A megszerzett ismeretei és építői készségei lehetővé tették számára, hogy egy olyan úttörő terméket készítsen, amely radikálisan eltér azoktól a hátizsákoktól, amelyeket a turisták akkor használtak. Az új hátizsákot Åke barátai olyan érdekesnek találták, hogy az első vásárlói lettek.
A Fjällräven márkanév hivatalosan 1960-ban alakult, azaz 10 évvel az első kerettel ellátott hátizsák prototípusának elkészítése után. 60 év elteltével a svéd márka kínálata számos olyan projekttel és innovatív anyaggal bővült, amelyet időtálló dizájnnal, funkcionalitással és legendás ellenállással bíró termékek készítéséhez használnak fel.
A Fjällräven funkcionális outdoor ruhákat és kiegészítőket is kínál. A márka megalapítása óta létrehozója - Åke Nordin mérnökeivel, tervezőivel és szakértőivel együtt folyamatosan újításokkal látják el termékeiket, és minden egyes terméket többször letesztelnek a terepen, majd tovább fejlesztik. Így jött létre a márka által használt sok innovatív anyag, amely helyt áll a szélsőséges időjárási viszonyokkal szemben. A legfontosabbak közül az egyik a G 1000 szövet, amely alapjának összetétele 65% poliészter és 35% pamut, amely viaszolt azért, hogy vízálló legyen. Ez a szerkezet és impregnálási mód vízállóvá, szélállóvá és tökéletesen lélegzővé teszi a G1000 anyagot. További előny a Fjällräven márka által kínált megoldás, nevezetesen a G1000 anyag egyedi viaszos - Greenland Wax - impregnálásának lehetősége. Ez lehetőséget ad az egyéni impregnálásra, amellyel befolyással lehetünk arra, hogy mely zónákban és milyen mértékben szeretnénk kiegészítő védelmet nyújtani ruházatunknak az időjárási viszonyok ellen.
A Fjällräven márka kiemelt terméke évek óta a Kanken iskolai hátizsák. 1978-ban tervezték a svéd iskolás gyermekek hátproblémáinak megelőzésére. Gyorsan népszerűsítették, főleg az óvodákban és az iskolákban szerte az országban. A Kanken több millió hátat igazított ki szerte a világon, és a Fjällräven egyik bestsellerévé vált! Sok színben és különféle anyagból gyártva a világ legtöbb metropoliszában mind máig gyakori látvány.
rafcyk